Adriatic bank a.d. Beograd će klijentima, u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga nastojati da olakša otplatu kredita pre pokretanja izvršnog postupka primenjujući sledeće kriterijume:
- ako u toku trajanja ugovornog odnosa nastupe okolnosti koje korisnika dovode u teško imovinsko stanje (npr. gubitak posla, značajno smanjenje prihoda, teška bolest i teška povreda koja dovodi do umanjenja radne sposobnosti);
- odnosno ako nastupe druge bitne okolnosti na koje korisnik ne može da utiče, pri čemu se posebno uzimaju u obzir lične okolnosti korisnika (npr. teške porodične prilike, kao što je teška bolest ili smrt supružnika ili dece, razvod braka ako su supružnici bili sadužnici po kreditu ili je jedan od supružnika jemac).
Pod olakšicama se podrazumevaju potpuno ili delimično refinansiranje duga iz ugovora, kao i izmene ugovorenih uslova, koje mogu da uključuju sledeće:
- produženje roka otplate;
- promenu vrste ugovora;
- odloženo plaćanje celokupnog iznosa kredita, kamate, glavnice, dozvoljenog ili nedozvoljenog prekoračenja, duga po kreditnoj kartici ili određenih rata kredita, za određeni period;
- smanjenje kamatne stope;
- odobrenje da korisnik ne vrši otplatu kredita u određenom periodu, u kom Banka nema pravo da obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospele obaveze, ali ima pravo da obračunava ugovorenu redovnu kamatu na preostali iznos glavnice;
- delimičnu otplatu duga;
- promenu valute, ako novčana obaveza nije iskazana u dinarima;
- delimičan oprost i konsolidaciju duga;
- proglašenje zastoja u otplati za određeni period, u kome davalac kredita ne obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospelo a neizmireno potraživanje, kao ni redovnu kamatu na preostali iznos glavnice, odnosno duga
Banka će korisnku ponuditi neku od navedenih olakšica ili neku drugu olakšicu, ako proceni da su gorenavedene okolnosti dovele do značajnih teškoća u otplati kredita, ili je na osnovu iskustva Banke razumno očekivati da će do toga dovesti, odnosno da će redovna otplata kredita biti dovedena u pitanje.
Korisnik se Adriatic banci može obratiti usmenim(u poslovnici ili preko kontakt centra) ili pisanim putem, te će s tim u vezi Banka odlučiti o zahtevu Korisnika za primenu olakšica, u roku od 30 dana od dana prijema zahteva i o tome ga obavestiti pisanim putem. U slučaju odbijanja, korisnik kredita može podneti prigovor Komisiji za olakšice davaoca kredita.
Ova odluka počinje da se primenjuje 15.10.2025.godine, a kontakt forma za podnošenje olakšice je na ovom linku Podnošenje zahteva za olakšice u otplati kredita.